Veelgestelde vragen

1. Wie is welkom op deze reünie?

Deze reünie is bestemd voor oud-leerlingen, oud-docenten en oud-medewerkers van de Rijks HBS, RSG en het Slauerhoff College, die voor 1 september 1998 op school zaten in Leeuwarden, Dokkum en St. Anna (daarna werd het Piter Jelles).

2. Wat is de locatie van de reünie?

De reünie vindt plaats in het oude schoolgebouw van de RSG/Slauerhoff College aan de Douwe Kalmaleane 2 te Leeuwarden, de Montessori high School – Piter Jelles.
Op het sportveld van de tegenwoordige Openbare Scholen Gemeenschap Piter Jelles zal i.v.m. de reünie een feesttent geplaatst worden.

3. Wat is het programma?

Het programma kun je vinden op de website in het hoofdmenu onder de knop ‘PROGRAMMA’.

 

Het is nu nog een voorlopig programma, al staan de grote lijnen wel vast.
Meer of gedetailleerde informatie zal in de komende maanden aan het programma toegevoegd worden of via een flyer of in het programmaboekje op de dag zelf aan de deelnemers doorgegeven worden. Andere informatie zal op zichtbare plekken in de school hangen.

4. Wat kost de reünie?

Onderstaand de deelnamekosten per persoon op een rijtje:

 

Reüniekosten
voor hen die zich vanaf september 2017 aanmelden.
€ 35,00
Reüniekosten (in totaal €2,50 korting)
voor hen die zich in de vooraanmelding tot september 2017
al hebben ingeschreven en € 10,– hebben betaald.
€ 22,50
Reüniekosten voor de voorinschrijvers:
vanaf 1-7-2018 zal de korting voor de voorinschrijvers, die reeds € 10,–
hebben betaald, vervallen.
€ 25,00
Deelname lunch €   9,50
Deelname diner € 16,50
Buskaart (voor alle busritten) €   3,50


Graag aanmelden voor 1 augustus 2018.
De inschrijving is pas definitief, wanneer er betaald is.

5. Waar kan ik parkeren? Kan ik per trein komen?

Bij de school geldt een parkeerverbod.
Het parkeerterrein bij de school mag op 8 september 2018 alleen gebruikt worden door auto’s met een gehandicaptenparkeerkaart en door auto’s met een medewerkersparkeerbewijs.

 

We raden je aan de auto te parkeren op een van de parkeerterreinen van de Elfstedenhal of het Wetterskip Fryslan, Frieslandplein 1 en 3, 8914 BZ Leeuwarden.
Te bereiken via de Harlingerstraatweg (kruispunt met verkeerslichten) en vervolgens de Slauerhoffweg.

 

Van 10.00 – 22.00 uur rijdt er een shuttlebus tussen deze parkeerterreinen en de school aan de Douwe Kalmaleane 2. Deze bus stopt tussen de beide genoemde parkeerterreinen en is gratis.

 

Van 10.00 – 13.00 uur rijdt er ook een shuttlebus tussen het NS station en de school en van 13.00 – 17.00 uur  kan men vanaf of naar het NS station gebruik maken van de Hop-on Hop-off bus door het centrum van Leeuwarden om naar de school of het NS station te komen.

Voor de busritten vanaf de school of vanaf het NS station door het centrum van Leeuwarden  naar het NS station of de school, kan bij de inschrijving (op het inschrijfformulier / betaalformulier invullen) een kaartje van € 3,50 besteld worden.  Eén kaartje geldt dan voor alle busritten op die dag.

 

Gedetailleerde informatie over de busritten wordt d.m.v. een flyer of in het programmaboekje aan de reünisten bekend gemaakt.

6. Hoe kan ik me inschrijven voor de reünie?

Vanaf september 2017 verloopt de inschrijving via de website als volgt:

 

Zij, die zich in de vooraanmelding al hebben aangemeld en €10,– inschrijfgeld hebben betaald, hebben van ons een email ontvangen met de informatie over de speciaal voor hen bedoelde  kortingsprocedure om zich definitief aan te melden en keuzes te maken voor lunch/diner/buskaart. Deze korting geldt tot 1-7-2018.

 

De nieuwe aanmeldingen vanaf september 2017 verlopen als volgt :

Via INSCHRIJVEN in het menu of via de link AANMELDEN REÜNIE in de rechter kolom van de website kom je

Pagina: INSCHRIJVEN REÜNIE, hier het inschrijfformulier invullen en ‘versturen’.

Pagina: DEFINITIEF INSCHRIJVEN met 3 keuzemogelijkheden:
Keuze 1. “MELD JE HIER AAN VOOR DE REÜNIE EN REKEN DE REÜNIEKOSTEN AF”
Keuze 2. “WIL JE LIEVER NIET ONLINE AFREKENEN, DOWNLOAD DAN HET
BETAALFORMULIER, VUL HET, STUUR HET OP EN BETAAL”
Keuze 3.

Via keuze 1. kom je op
Pagina AANMELDING VERVOLG. Hier staan de reüniekosten al vermeld, vervolgens de keuzes voor de lunch en/of diner en/of buskaart aanstippen.
(let op: de stippen verschuiven gemakkelijk bij het gebruik van de omlaag/omhoog pijltjes op het toetsenbord)
Vervolgens naar  IN WINKELMAND gaan.

Pagina WINKELMAND: hier keuzes controleren. Via ‘winkelmand bijwerken’ of ‘verder winkelen’  eventueel e.e.a.wijzigen. Om verder te kunnen gaan is het niet echt nodig om een account aan te maken.
Dan op DOORGAAN MET AFREKENEN klikken.

Pagina AFREKENEN VERVOLG:  hier factuurgegevens en dieetwensen invullen. De bestelling wordt hier omschreven.
Vervolgens betalen via IDEAL of via een bankoverschrijving, zodat je inschrijving definitief wordt.

 

Via keuze 2. kom je bij het INSCHRIJFFORMULIER dat uitgeprint kan worden en vervolgens volledig ingevuld per brief verstuurd kan worden naar de Stichting de Rijks 125, Postbus 1011, 8900 CA Leeuwarden of gescand per email naar info@derijks150.nl.
De betaling kan dan per bank geregeld worden: IBAN: NL 92 Rabo 0148 7132 70  t.n.v. Stichting ‘de Rijks 125’.

 

Je kunt zowel voor jezelf, als voor iemand anders (introducé) inschrijven. Slechts één naam per inschrijving en betaling.
Graag inschrijven en betalen voor 1 augustus 2018.
Je inschrijving is pas definitief, wanneer er betaald is.

 

De reüniebescheiden(toegangsbewijs, lunch-/dinerbon, bustippen bon) liggen op de dag zelf voor iedereen klaar bij de ontvangstbalies.

 

7. Ik wil me nu aanmelden, maar later betalen en keuzes maken. Kan dat?

Ja dat kan.
Maar liever niet, want we willen graag zo snel mogelijk weten op hoeveel reünisten we kunnen rekenen.

 

De betaling van de reüniekosten is gekoppeld aan de betaling voor de lunch/diner/buskaart , maar ook aan het invullen van het inschrijfformulier.

 

Er zijn 3 mogelijkheden:

  1. Je kunt nu het inschrijfformulier invullen, versturen en direct doorgaan naar betalen (dit hebben we het liefst).
    Direct de reüniekosten betalen en de keuzes maken voor lunch, diner en buskaart, maar ook direct interesses aangeven voor de stadswandeling, de praamvaart, vrijwilligerswerk en eventuele dieetwensen.
  2. Je kunt nu het inschrijfformulier invullen, versturen en direct doorgaan naar betalen.
    Direct de reüniekosten betalen, maar wachten met het maken van de keuzes voor lunch, diner en buskaart, maar wel interesses aangeven voor de stadswandeling, de praamvaart, vrijwilligerswerk en eventuele dieetwensen.
    Later per email aan info@derijks150.nl aangeven, dat je toch nog voor de lunch, diner of buskaart wilt betalen en vervolgens het bedrag per bank betalen naar bankrekening NL 92 RABO 0148 7132 70 t.n.v. de stichting ‘de rijks 125’ met vermelding voor welke keuzes je wilt betalen.
  3. Je kunt nu het inschrijfformulier invullen, versturen en niet verder gaan naar betalen.
    Je wilt later betalen en keuzes maken. Dan moet je later wel weer eerst opnieuw het inschrijfformulier invullen en versturen om vervolgens de rest van de procedure te kunnen volgen.

 

Hou er wel rekening mee dat je inschrijving pas definitief is, wanneer er werkelijk betaald is.
Wel graag uiterlijk voor 1 augustus 2018 inschrijven en betalen.

8. Ik wil me nu aanmelden en de reüniekosten betalen en later keuzes maken voor lunch/diner/buskaart.

Wij hebben het liefste dat je alles in een keer betaald, direct met je inschrijving.
De betaling voor lunch/diner/buskaart is gekoppeld aan de betaling van de reüniekosten.

Lees wat deze vraag betreft het antwoord op vraag 7, punt 2.

Hou er wel rekening mee dat je inschrijving pas definitief is, wanneer er betaald is.
Wel graag uiterlijk voor 1 augustus 2018 inschrijven en betalen.

9. Ik heb mij in de vooraanmelding al ingeschreven en € 10,– betaald. Moet ik me vanaf september 2017 opnieuw aanmelden en inschrijfgeld betalen?

Degenen, die zich in de vooraanmelding, voor september 2017, al hebben aangemeld en €10,– inschrijfgeld hebben betaald, krijgen van ons een email met de informatie over de speciale procedure om zich definitief aan te melden en keuzes voor lunch/diner/bustoer te maken.

 

De prijs van de reüniekosten voor hen, die in de vooraanmelding het inschrijfgeld van €10,– betaald hebben, is €12,50 lager dan de prijs van de reüniekosten voor de nieuwe aanmeldingen na september 2017.

 

Kijk eventueel ook bij ‘ Hoe kan ik me inschrijven voor de reünie?’

10. Ik kan me niet digitaal aanmelden of ik kan niet met IDEAL betalen. Wat doe ik dan?

Via “INSCHRIJVEN” in het menu of via de link “AANMELDEN REÜNIE” in de rechter kolom van de website kom je op de pagina “AANMELDEN REÜNIE” met het inschrijfformulier t.b.v. het inschrijfsysteem ‘de Rijks 150’.

Na het invullen en versturen van dit formulier kom je op de pagina “DEFINITIEF INSCHRIJVEN” met
2 keuzemogelijkheden:
Keuze 1. “MELD JE HIER AAN VOOR DE REÜNIE EN REKEN DE REÜNIE KOSTEN AF” of
Keuze 2. “WIL JE LIEVER NIET ONLINE AFREKENEN, DOWNLOAD DAN HET INSCHRIJFFORMULIER, VUL HET IN EN STUUR HET OP”

 

Via keuze 2. kom je bij het INSCHRIJFFORMULIER dat uitgeprint kan worden en vervolgens volledig ingevuld per brief verstuurd kan worden naar de Stichting de Rijks 125, Postbus 1011, 8900 CA Leeuwarden of gescand per email naar info@derijks150.nl.
De betaling kan dan per bank geregeld worden: IBAN: NL 92 Rabo 0148 7132 70 t.n.v. Stichting ‘de Rijks 125’.

Wanneer je, om welke reden dan ook, niet per IDEAL kunt betalen dan kan de betaling eveneens plaatsvinden via het bovengenoemde bankrekening nummer.

11. Kan ik me op de dag zelf nog aanmelden?

Ja, op de dag zelf is het nog mogelijk om je in te schrijven bij de ontvangstbalie.
De prijs is dan echter wel € 15,– hoger.
En de deelname aan de lunch en het diner is in dit late stadium onzeker. Het aantal deelnemers aan de lunch en het diner moet uiterlijk 3 dagen voor de reünie doorgegeven worden aan de cateraar.
Wij hebben het liefst dat er op de dag zelf per pin betaald wordt.

 

En voor het succes van de reünie is het ook beter, wanneer je je zo vroeg mogelijk inschrijft. Uiterlijk voor 1 augustus 2018.
De organisatie weet dan op tijd op hoeveel deelnemers er (per onderdeel) gerekend moet worden.

 

Bovendien kunnen oud klas-/schoolgenoten vooraf zien wie er allemaal nog meer naar de reünie komen. Het zal hen stimuleren om ook te gaan en er is tijd om op zoek te gaan naar mede klas- en schoolgenoten.

 

EN …….. HOORT ZEGT HET VOORT !

12. Waar vind ik m’n bestelnummer en het bankrekeningnummer van de reünie?

Het bestelnummer en het bankrekeningnummer van de Stichting ‘De Rijks 125’ en de Reünie ‘de Rijks 150”is als volgt te vinden.

Op de pagina ‘AFREKENEN’ kunnen de factuurgegevens en de dieetwensen worden ingevuld, verder wordt hier de bestelling omschreven. Voor het betalen zijn er op deze pagina 2 keuzes.

Keuze 1. maken voor IDEAL betalen. Je gaat naar jouw eigen bank en volg de aanwijzingen van de bank. De betaling gaat automatisch naar de Stichting ‘De Rijks 125’ /Reünie ‘De Rijks 150’.   Betaalkenmerk en bestelnummer worden hier vermeld, vervolgens klik op ‘betalen’. Men ontvangt een bevestiging per email met alle gegevens.

Keuze 2. maken voor een bankoverschrijving. Vervolgens klikken op ‘bestelling plaatsen’.
Je komt op de pagina ‘BESTELLING ONTVANGEN’.
Hier wordt het bestelnummer, datum, bedrag en betaalmethode genoemd. Onze bankgegeven worden hier vermeld en ook de verdere informatie over de bestelling.  Men kan deze pagina voor zich zelf uitprinten om de betaling verder te regelen.

13. Ik kom maar een gedeelte van de dag, mag ik dan minder betalen?

Nee helaas! Wij kunnen onmogelijk controleren wie wanneer aanwezig is, vanwege een lagere prijs. Er zal voor de gehele dag (reüniekosten) betaald moeten worden. Onze onkosten (huur tent, etc.) gelden namelijk ook voor de gehele dag.

 

Deelname aan de lunch, diner of aan de bustrippen kan iedereen zelf bepalen. Neem je daar niet aan deel dan hoef je er ook niet voor te betalen.
Bij de ontvangstbalie ligt voor iedereen een envelop met de reüniebescheiden klaar (entreebewijs, lunch- en/of dinerbon, buskaart).
Bij deelname aan de lunch, het diner of aan de bustrippen moet wel de desbetreffende bon ingeleverd worden of  getoond worden.

14. Ik kom iets later, is dit een probleem?

Nee, dit is geen enkel probleem.
Bij de ontvangstbalie ligt op naam een envelop klaar met de reüniebescheiden.

 

Zie hiervoor ook onder de vraag: ‘Ik kom maar een gedeelte van de dag, mag ik dan minder betalen’.

15. Mag ik een introducé meenemen?

Ja zeker, dat mag en is geen probleem.
Per persoon zal er echter een INSCHRIJFFORMULIER ( introducé kan worden aangestipt) ingevuld moeten worden en er zal daarom ook per persoon betaald moeten worden. Alle genoemde bedragen gelden daarom ook per persoon.

16. Ik heb me al ingeschreven en betaald, maar ik kan niet komen. Kan ik mijn geld terugkrijgen?

Nee, in principe kan dat niet.
Jouw inschrijving mag wel door een ander gebruikt worden. We willen daarover wel graag geïnformeerd worden, bijvoorbeeld via het contactformulier op de website of via een email naar info@derijks150.nl. of per post naar de Stichting ‘de Rijks 125’, postbus 1011, 8900 CA Leeuwarden.

 

Op voorwaarde van een werkelijk goede reden, schriftelijk ingediend, kan de organisatie eventueel na de reünie besluiten een gedeelte van de kosten alsnog te retourneren.

17. Is de reünie toegankelijk voor rolstoelgebruikers/mindervaliden?

Er is een invalidenlift aanwezig in de school.
Kom je naar de reünie en wil je toch hulp hebben, laat je komst dan even weten via het contactformulier of per mail naar info@derijks150.nl. Per post kan ook: Stichting ‘de Rijks 125’ postbus 1011, 8900 CA Leeuwarden

 

Bij de school geldt een parkeerverbod.
Het parkeerterrein bij de school mag op 8 september 2018 alleen gebruikt worden door auto’s met een gehandicaptenparkeerkaart en door auto’s met een medewerkersparkeerbewijs.

18. Welke oud leerlingen/-docenten/-medewerkers hebben zich al aangemeld voor de reünie?

Onder de knop ‘DEELNEMERS’ in het hoofdmenu kun je vervolgens naar ‘OUD-LEERLINGEN’ op alfabet of op examenjaar gaan, maar ook naar ‘OUD-DOCENTEN’ en ‘OUD-MEDEWERKERS’.
Schroom niet om de eerste van jouw klas te zijn. Iemand moet de eerste zijn en wie weet volgen er veel meer en wordt de reünie een groot succes voor jullie allemaal.
Voor iedereen geldt:  HOORT ZEGT HET VOORT!

19. Mijn naam/diplomajaar staat verkeerd vermeld. Hoe kan is dit gewijzigd worden?

Dit kun je helaas niet zelf wijzigen.
Even het contactformulier invullen of een mailtje naar info@derijks150.nl sturen en wij zorgen ervoor dat de fout hersteld wordt. Per post naar de Stichting ‘de Rijks 125’, postbus 1011, 8900 CA Leeuwarden kan ook.

 

Onze excuses voor de fout, in elk geval.

20. ik weet niet meer wanneer ik eindexamen heb gedaan. Kan ik dit ergens opzoeken?

Nee, wij beschikken niet over dergelijke lijsten.
Zoek naar namen van oud klas-/schoolgenoten op de pagina’s: ‘OUD-LEERLINGEN’ op alfabet of op eindexamenjaar onder het hoofdmenu ‘DEELNEMERS’.
Mocht je er niet uitkomen, kies dan een jaar waarvan jij vermoedt dat het ongeveer juist is. En sluit je op de dag zelf aan bij de deelnemers die je nog kent.

21. Ik heb wel op een van de scholen gezeten, echter geen diploma behaald. Mag ik dan wel komen

Ja natuurlijk ben je welkom.
Hou wel even rekening met het volgende: het jaar van het verlaten van de school, zul je op het INSCHRIJFFORMULIER opgeven als eindexamenjaar en wordt vervolgens op de website op de pagina ‘OUD-LEERLINGEN per examenjaar’ ook als eindexamenjaar opgenomen. Dus misschien sta je dan niet precies vermeld tussen je oud-klasgenoten.

 

Op de reünie zelf kun je je aansluiten bij de klas-/schoolgenoten die je herkent of die je van te voren hebt opgezocht op de pagina ‘OUD-LEERLINGEN’ op alfabet of op eindexamenjaar.

22. Ik heb een allergie/dieet en/of ik ben vegetariër. Kan ik dan wel mee eten?

Als vegetariër kun je gewoon mee eten.
Voor het geval je een allergie of een dieet hebt, kun je dit op de website op de pagina ‘AFREKENEN’ (waar ook de factuurgegevens ingevuld moeten worden) invullen op de daarvoor speciaal ingerichte ruimte. We zullen er dan rekening mee houden.

 

23. Ik heb thuis nog oude foto’s, videobanden, ander materiaal van school. Zal ik ze meenemen of opsturen?

Er zal een ruimte ingericht worden,waar deze spullen tentoongesteld kunnen worden. Zorg er wel voor dat e.e.a. goed van naam en adres voorzien is. Wij kunnen niet verantwoordelijk zijn voor eventuele vermissing achteraf.

 

Foto’s kunnen ook op de website gezet worden. Stuur ze naar foto@derijks150.nl of neem hierover contact met ons op via info@derijks150.nl of via het contactformulier op de website.
Je kunt e.e.a. ook opsturen naar Stichting ‘de Rijks 125’, postbus 1011, 8900 CA Leeuwarden. Wij kunnen foto’s dan voor je scannen en op de website zetten. We maken ook een afspraak over het terugsturen of teruggeven.

 

Wij bekijken op dit moment nog of we op de reünie ook videobanden, DVD’s, Cd’s of USB-stick kunnen gaan afspelen. Neem hierover even contact met ons op (zie hiervoor bovenstaand e-mailadres, postbus, of contactformulier).

24. Ik heb een idee voor de reünie., Kan ik deze ergens indienen?

Ja, graag zelfs.
Als je een idee hebt kun je deze via het contactformulier met ons delen of d.m.v. een email aan info@derijks150.nl. Of natuurlijk per post naar de Stichting ‘de Rijks 125’, postbus 1011, 8900 CA Leeuwarden.  Je krijgt dan zo snel mogelijk een reactie van ons.

25. Wat kost de praamvaart en de stadswandeling?

De juiste prijzen zullen we hier zo snel mogelijk vermelden. Afhankelijk van het aantal geïnteresseerden kunnen we trachten speciale prijzen af te spreken.

Er is een buskaart nodig om mee te kunnen doen met de stadswandeling of met de praamvaart door Leeuwarden. Deze buskaart ( € 3,50 p.p. ) is bij inschrijving te bestellen of op de dag zelf te verkrijgen bij de balie in de hal van de school en is geldig voor alle busritten.

26. Mijn vraag staat er niet bij. Wat moet ik doen?


Meldt ons je vraag via het contactformulier of per email naar info@derijks150.nl of per post naar Stichting ‘de Rijks 125’, postbus 1011, 8900 CA Leeuwarden.
Wij zullen je vraag zo snel mogelijk beantwoorden en je vraag eveneens op deze pagina vermelden.